عاشورایی شویم
 
 

دلم سخت گرفته، با خود فکر می کنم من اینجا نشسته ام و به بهار در پیشم می اندیشم، آسمان آبی است و مردم در تکاپو، درختان شکوفه داده اند و زمین سبز شده، اصلاً انگار نه انگار با فاصله ی خیلی کم از ما، فاصله ای به اندازه ی دل یک مومن، آسمان غزه ابر هم به خود نمی بیند، فکر می کنم اصلا درختی مانده که به شکوفه زدن بیاندیشد؟ کودکان غزه همین اکنون را فراموش کرده اند چه رسد به اندیشیدن برای بزرگ شدن.

با خود می اندیشم منِ انسان کامل از سوختن بیشتر درد می کشم یا آن کودک خُرد سال که لطافت را در همان پوست سوخته اش هم به راحتی می شود زیر انگشتان احساس کرد؟

مادر، مادر چه کند؟ کودک بازی گوش را کجا زندانی کند که آیا بلایی از آسمان بر سرش خراب نشود و خانه خرابش نکند؟ نه مادرم، عزیز دلم، این کودکان پرورش یافته ی جنگ و خون هستند، بازیشان سنگ انداختن و با نگاه خیره خیره با چشم های کوچکشان آن دشمن خبیث را حقیر کردن است. مادرم کودک تو رزق حلال پدرش را خورده و می دادند چگونه از همان کودکی بازی کند که بجنگد، نگران نباش مهربانم، خدا بزرگ است، خون کودک تو مانند یک مرد بر زمین می ریزد و می شکفد، خیالت راحت، مولایی چشم امید آمدن به خون کودک تو دارد، به انتظار های من، بی قرار نباش منتقمی در راه است، منتقم پهلوی شکسته ای و سرِ بر نیزه رفته ای، و منتقم خون کودک تو...

 

کودکان غزه را که می بینم

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:32 :: توسط : تورج قیداری

به گزارش رزمندگان شمال ،تصاویر زیر مربوط به حضور فاطمه معتمد آریا بازیگر معلوم الحال ویکی از پرحاشیه ترین هنرپیشه گان زن ایرانی است که وی را در لباسی متفاوت و البته نه چندان عجیب در یکی از جشنواره های فیلم ایتالیا نشان می دهد.پیشاپیش پوزش خودرا از محضر خانواده های معظم شهدا به علت انتشار این تصاویر سخیف اعلام می کنیم
 












 

 



ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:31 :: توسط : تورج قیداری


خبرنامه دانشجویان ایران:حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: کار مرتاض‌ها با کمک جن و شیاطین است برای همین گاهی درست و گاه اشتباه است، در برخی موارد هم با معصیت همراه است. کارهای مرتاضان از سنخ «إن الشیاطین لیوحون إلی أولیائهم» است.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در ادامه درس تفسیر قرآن که در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود با اشاره به تفاوت بین کرامت، معجزه و کارهای مرتاضان گفت: کرامت از غیر امام و پیغمبر هم بر می‌آید و با تحدی همراه نیست ولی معجزه مخصوص پیغمبر و امام است و با تحدی نیز همراه است. تحدی به معنای مبارز طلبیدن است و مدعی نبوت یا امامت در کنار انجام معجزه، ‌تحدی می کند و می گوید چون معجزه امری الهی است از این رو نمی توانید مثل آن را بیاورید پس باید نبوت و امامت را بپذیرید.

وی ادامه داد: کار مرتاض ها با کمک جن و شیاطین است برای همین گاهی درست است و گاه اشتباه و برخی اوقات هم با معصیت همراه است. کارهای مرتاضان از سنخ «إن الشیاطین لیوحون إلی أولیائهم» است. همان طور که جن قدرت آوردن تخت از یمن برای جناب سلیمان سلام الله علیه دارد، برخی از اخبار غیب را هم می‌داند ولی همیشه با صحت همراه نیست.

این استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «قال فعلتها إذا و أنا من الضالین» گفت: همانطور که حضرت موسی علیه السلام می گوید (لهم علی ذنب بزعمهم لا واقعا؛ به خیال آنها من گناهکارم نه واقعا) این جا هم می گوید (انا من الضالین بزعمهم لا واقعا،‌ من به خیال و زعم آن ها گمراه هستم نه واقعا). این گونه از آیات که متشابه است با آیات محکم و بسیاری که انبیاء علیهم السلام را مخلِص، ‌مخلَص، صالح، مصطفی و مجتبی می داند معنی می شود و طبق این محکمات، اصلا گناه و خطا در انبیاء راه ندارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطر نشان کرد: معجزه نه تنها مغلوب نمی شود بلکه شبیه‌پذیر هم نیست. مثلا قرآن کریم نه اشکال و اختلافی در آن هست که اگر باشد مغلوب است و نه کسی مثل و شبیه آن را می تواند بیاورد و اگر هر کدام از این ها اتفاق بیفتد، قرآن معاذالله شکست خورده است ولی هیچ کدام از این دو امکان ندارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: اولین گروهی که تشخیص دادند کار حضرت موسی سحر نیست بلکه امری الهی و معجزه است،‌ ساحران بودند و شربت شهادت را نوشیدند. ساحران برای هدایت دیگران گفتند به رب العالمین که رب موسی و هارون علیهما السلام است ایمان آوردیم، مبادا که کسی گمان کند که مرادشان فرعون است که می گفت انا ربکم الاعلی.


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:27 :: توسط : تورج قیداری

طرح نوشت:تقدیم به شهدای سزمین خون علی الخصوص شهدای جنایات اخیر رژیم صهیونیستی یا به عبارتی سر به نیستی.به پاس مقاومت ۵۰ سالشان…


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 9:25 :: توسط : تورج قیداری

حضرت ایت الله خامنه ای: این را به همه‌ی جوان‌های خوب و مؤمن بگویید. 
 
 
  بسمه‌تعالی 

 

 


  جوان عزیز

خدا را شکر کنید که شما را از دوران حاکمیت دین خود بهره‌مند ساخته و جوانی شما را در چنین دورانی قرار داده است. از این سرمایه‌ی عظیم یعنی جوانی برای خودسازیِ علمی و فکری و روحی و جسمی استفاده کنید و مگذارید حتی یک ساعت از این بهار زندگی به هدر رود و صرف غفلت و لهو شود
. 

اراده‌ی خود را تقویت کنید، با قرآن و عبادت و دعا و کتاب انس داشته باشید،‌ ورزش روحی و جسمی را هم فراموش نکنید و این را به همه‌ی جوان‌های خوب و مؤمن بگویید.  

 

 


 والسلام علیکم  
 سیدعلی خامنه‌ای
 
71/3/16
 
 
 
 
 
 
 

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 21:56 :: توسط : تورج قیداری

حجت‌الاسلام سیدعلی اکبری: «ما زمانی خدمت ایشان رفتیم و از آقا درخواست نمودیم تا اجازه بفرمایند از داخل منزلشان و وضیعت زندگیشان فیلم‌برداری کنیم، تا مردم وضیعت زندگی رهبر خود را ببینند و بفهمند که ایشان چگونه زندگی می‌کنند. آقا فرمودند: اگر شما بخواهید زندگی مرا نشان بدهید می‌ترسم خیلی‌ها باور نکنند.»

سردار سرلشکر سیدرحیم صفوی

: «روزی که در منزل مقام رهبری، در خدمت ایشان بودم، بحث قدری به طول انجامید و نزدیک مغرب شد. پس از نماز، معظم‌له با مهربانی به من فرمودند:آقا رحیم! شام را مهمان ما باشید. بنده در عین حال که این را توفیقی می‌دانستم، خدمتشان عرض کردم:اسباب زحمت می شود. مقام معظم رهبری فرمودند:نه، بمانید؛ هرچه هست با هم می‌خوریم. وقتی‌که سفره را گشودند و شام را آوردند، دیدم شام چیزی جز املت ساده نیست.»

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی

: «با این‌که مقام معظم رهبری می‌توانند از همه‌ی امکانات مادی بهره‌مند شوند، سطح زندگی خصوصی ایشان از سطح زندگی یک شهروند معمولی پایین‌تر است. معظم‌لَه علاوه بر این که از یک زندگی معمولی سطح پایین بهره می‌برند، دائماً به مسوولان سفارش می کنند:مواظب زندگی خود باشید. اسراف نکنید. آیت‌الله خامنه‌ای معتقدند که مردم را باید عملاً به ساده زیستی دعوت نمود. خودشان در صف مقدم این دعوت هستند. ایشان در مناسبت‌های خاصی که برنامه خواندن صیغه‌ی عقد دارند، قبل از اجرای عقد، حدود یک ربع، عروس و داماد و خانواده‌های آن‌ها را به رعایت صرفه‌جویی دعوت می‌نمایند و می‌فرمایند:خرج‌های گزاف نداشته باشید؛ تشریفات و ریخت و پاش نداشته باشید. خود آقا هم در زندگی خصوصی‌شان، دقیقاً همین طور عمل می‌کنند. معظم‌له نه حقوق از جایی دریافت می‌کنند و نه از وجوهاتی که از اطراف و اکناف خدمت ایشان می‌آید، برای زندگی شخصی خود استفاده می‌کنند. زندگی ایشان از طریق هدایا و نذوراتی است که علاقه‌مندان و ارادتمندان معظم لَه تقدیم می‌کنند. فرزندان آقا هم همین طور زندگی می‌کنند و همین سادگی و ساده زیستی را دارند.»

حضرت آیت‌الله جوادی آملی:

 «یک روز مهمان مقام معظم رهبری بودم. فرزند ایشان آقا مصطفی نیز نشسته بود که سفره گسترده شد، آیت‌الله خامنه‌ای به وی نگاهی کرد و فرمود: شما به منزل بروید. من خدمت ایشان عرض کردم: اجازه بفرمایید آقازاده هم باشند، من از وی درخواست کرده‌ام که باهم باشیم‌. آقا فرمودند: این غذا از بیت‌المال است، شما هم مهمان بیت‌المال هستید. برای بچه‌ها جایز نیست که بر سر این سفره بنشینند. ایشان به منزل بروند و از غذای خانه میل کنند. من در آن لحظه فهمیدم که خداوند چرا این همه عزت به حضرت آقا عطا فرموده است.»

دکتر غلامعلی حداد عادل:

«در اوایل ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه ای، یک شب دیداری با ایشان داشتم. صحبت به درازا کشید، معظم لَه فرمودند: شام پیش ما بمان. من از این دعوت خوشحال شدم؛ زیرا می‌توانستم مدتی بیش‌تر در خدمت ایشان باشم. آقا فرمودند: من نمی‌دانم شام چی داریم یا اصلاً به اندازه ما دونفر شام هست یا نه؟ به هر حال، هرچه باشد با هم می خوریم. از همان دفتر کار به منزل تلفن زدند و با خانواده صحبت کردند و گفتند: خانم، شام چی داریم؟ فلانی پیش ماست و من گفته‌ام که هر چه باشد با هم می‌خوریم. از جواب‌های آیت‌الله خامنه‌ای، احساس کردم که در منزل به اندازه یک نفر شام کنار گذاشته‌اند. آقا فرمودند: عیبی نداره! هر چه هست برای ما بفرستید، قدری هم پنیر و ماست همراهش کنید. پس از گذشت حدود یک ربع، یک بشقاب برنج ساده با یک کاسه کوچک خورشت معمولی خیلی متوسط و مختصر آوردند. قدری هم شاید نان و پنیر و ماست همراه آن بود. آن‌ها را نصف کردیم و با هم خوردیم. من در دلم و بعدها به زبانم، هزار مرتبه خداوند را به سبب نعمت انقلاب اسلامی شکر کردم که چنین تحولی در کشور ایجاد کرد. در دستگاه طاغوت – در قبل از انقلاب – چه جاه و جلال و تجمل و اسراف و تبذیری وجود داشت و امروز رییس‌جمهور چه ساده زندگی می‌کند. زندگی آیت‌الله خامنه ای هنوز هم همین طور است. روش ایشان در زندگی عوض نشده است. اگر معظم لَه مردم را به صرفه جویی دعوت می کنند، خودشان قبل از مردم به صرفه جویی عمل می نمایند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی(ره):

 «بر خود واجب می‌دانم که شهادت دهم زندگی داخلی آیت‌الله خامنه‌ای نه از باب این که رهبر عزیز انقلاب ما به این حرف‌ها نیاز داشته باشند، بلکه وظیفه خود می‌دانم تا این مهم را به مردم مسلمان وانقلابی ایران بگویم. من از داخل منزل ایشان مطلع هستم. مقام معظم رهبری در خانه، بیش از یک نوع غذا بر سفره ندارند. خانواده‌ی معظم لَه روی موکت زندگی می‌کنند. روزی به منزل ایشان رفتم، یک فرش مندرس آن جا بود. من از زبری آن فرش به موکت پناه بردم.»

سردار سرتیپ پاسدار شوشتری:

«مقداری زیلو در خانه مقام معظم رهبری بود. آن‌ها را جمع کردیم و فروختیم و یک مقدار هم پول از مال شخصی خودم روی آن‌ها گذاشتم. تا به جای آن زیلوها، برای منزل آقا فرشی تهیه کنیم. وقتی زیلوها را عوض کردیم و فرش‌ها را پهن نمودیم، آقا تشریف آوردند و فرمودند: این‌ها دیگر چیست؟ گفتم:زیلوها را عوض کردیم. فرمودند: اشتباه کردید که عوض نمودید. بروید همان زیلوها را بیاورید. اصرار را بی‌فایده دیدم و با هزار مکافات رفتم و زیلوها را پیدا کردم و توی خانه انداختم. زیلوهایی که واقعاً به آن‌ها نگاه می‌کردی، می‌دیدی که نخشان در آمده و ساییده شده‌اند.»

بعضی ها سختشان می آید، حرصشان می آید، نمی توانند قبول کنند که خانه ی آقا صد متر است.

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, :: 14:28 :: توسط : تورج قیداری

حضرت علامه جوادي آملي :

 

بنده آقاي مصباح را الگوي موفق ميدانم

روح من فداي شما باد آقاي مصباح

 

علامه عظمي حضرت آيت الله مصباح :

از پس شكر وجود و نعمت رهبري بر نمي آييم

 

حضرت آيت الله مشکيني :

حوزه ها بايد دهها سال سهم امام بخورند، هزاران نفر در اينجا تحصيل کنند تا در هر عصري يک يا چند نفري نظير آيت الله مصباح به دست آيد. اگر ده نفر عالم بزرگ در حوزه پيدا كنيد، يقيناً يكي از آنها آيت الله مصباح است. ما به عظمت او معتقديم، ما او را دوست داريم، او يكي از خزانه هاي وجودي ماست، يكي از بزرگان حوزه ماست، بنده خودم علاقه به اين آقا دارم، براي اينكه شمشير برنده اسلام در مقابل كفر است، لذا خيلي با او دشمن هستند. علامت اينکه اين شخص همراه با اسلام است و فداکار اسلام است همين فراواني حمله ها عليه ايشان است

 

حضرت علامه حسن زاده آملي:

آقاي مصباح انسان زحمت كشيده اي است. من با ايشان همدرس و همبحث بوده ام، خدا را شاهد مي گيرم كه پشت سر ايشان نماز مي خوانم. از ديشب كه اين مطلب (اهانت کاريکاتوريست روزنامه آزاد) را شنيدم حالم دگرگون است

 

حضرت علامه طباطبايى :

آقاى مصباح از بين شاگردان من مثل انجير مى ماند كه هيچ چيز آن دور ريخته نمى شود.

 

حضرت امام خامنه اي :

اين سه جهت در ايشان جمع است . هم علم ، هم بصيرت به معناي حقيقي کلمه و هم صفا

آيت الله مصباح در دوره ما خلأ علامه طباطبايي و شهيد مطهري را پر كرده است

آيت الله مصباح ، شهيد مطهري زمان هستند

بنده نزديك به چهل سال است كه جناب آقاي مصباح را مي شناسم و به ايشان به عنوان يك فقيه، فيلسوف، متفكر و صاحب نظر در مسائل اساسي اسلام ارادت قلبي دارم

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 1:8 :: توسط : تورج قیداری

 



ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 12:2 :: توسط : تورج قیداری

 

Nator2گرایش روزافزون جوانان یهود به جنبش‌های صلح‌طلب و "کمپین جهانی تحریم اسرائیل" در راستای حمایت از حقوق فلسطینیان نگرانی صهیونیست‌ها را به دنبال داشته است.

نشریه "‌امریکن ‌فری‌پرس" نوشت: خبرگزاری فرانسه گزارش محرمانه‌ای از اسرائیل منتشر کرده است مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها به شدت نگران هستند که جوانان یهودی علاقه‌مندی خود  به اسرائیل را از دست می‌دهند تا حدی که به دلیل جنایت‌های حزب لیکود علیه فلسطینیان مورد انزجار دیگران هستند و از این‌رو از یهودی بودن خود تنفر پیدا کرده‌اند.

در دهه‌های گذشته هرگاه یهودیان آمریکایی علاقه‌مندی خود را نسبت به اسرائیل از دست می‌دادند، "نهاد غیررسمی وتبلیغاتی حامی اسرائیل" با نگرانی از مورد تهدید واقع شدن اسرائیل، اقدام به حمایت‌های مالی از یهودیان می‌کرد.

اما امروزه بیشتر جوانان یهود با پیوستن به جنبش‌های صلح‌طلب اقدام به حمایت از "کمپین جهانی تحریم اسرائیل‌" می‌کنند. این کمپین با ترغیب مصرف‌کنندگان به تحریم کالاهای اسرائیلی در نظر دارد تا با تشدید فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل این رژیم را برای به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان تحت فشار قراردهند.

این "کمپین جهانی‌" در هفته اول فوریه اقدام به برگزاری کنفرانسی در حمایت از حقوق فلسطینیان در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا کرده بود و شماری از یهودیان بومی اسرائیل اعتصاب پیش‌دستانه‌ای را علیه این کنفرانس به راه انداختند.

صهیونیست‌ها برای مقابله با این جنبش که در ایالت پنسیلوانیا برگزار شده بود اقدام به فراخواندن اشخاص مهم از جمله "جیمز ولسی" رئیس سابق سیا، مبلغان حامی اسرائیل، مدافعان شکنجه و "آلن درشوتز" استاد حقوق دانشگاه هاروارد کرد تا با به راه انداختن اقدامات تبلیغی در حمایت  از اسرائیل اقدام به برهم زدن این کنفرانس کنند.

در این کنفرانس که حامیان طرفدار حقوق فلسطینیان حضور داشتند انجمن‌های طرفدار اسرائیل توسط صهیونیست‌ها فراخوانده شده بودند تا هرگونه انتقاد از اسرائیل را سرکوب کنند.

"امی گوتمن" رئیس دانشگاه پنسیلوانیا با انتشار نامه‌ مورخ 2 فوریه اعلام کرد: ما همچنان در حمایت از اسرائیل ثابت‌قدم هستیم و به صراحت اعلام می‌کنیم که از اهداف "کمپین تحریم اسرائیل" حمایت نمی‌کنیم.

"گوتمن" و"دیوید کوهن" هیئت رئیسه دانشگاه تمام تلاش خود را انجام دادند تا قویا مخالفت خود را با این جنبش اعلام کنند.

به رغم اقدامات دانشگاه و فضای رعب‌آور آن‌، برگزاری کنفرانس یک موفقیت بزرگ بود و "سوزان ابولهوا" از حامیان جنبش به ایراد سخنان صریحی پرداخت و با بیان اینکه صدها قانون و اقدامات نظامی اسرائیل ناقض حقوق فلسطینیان است به تشریح 20 عمل غیرقانونی اسرائیل پرداخت. از جمله غیرقانونی اعلام  کردن توسعه روستاهای عربی و بازداشت زندانیان فلسطین بدون انجام محاکمه.

وی در پایان سخنرانی‌اش خطاب به اسرائیل بیان داشت : شما همه چیز را از ما گرفته‌اید ولی نمی‌توانید مقاومت ما را بشکنید .

بسیاری از سخنرانان کنفرانس یهودیان منتقد جنایت‌های اسرائیل بودند و شمار زیادی از جوانان یهودی در این کنفرانس شرکت کرده بودند.

یکی از شرکت‌کنندگان یهودی در این کنفرانس بیان داشت: با هدف حمایت از"عدالت و برابری" برای فلسطینیان در این کنفرانس شرکت کرده است.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 11:59 :: توسط : تورج قیداری

vha9y8a04dlzp137tkgn

همراه علی و حزب علی باشید

 

ائمه (ع) برای این روزهای پر فتنه تکلیف مارا مشخص کرده اندو مارا حیران وسرگردان به حال خود وا نگذاشته اند.فرموده اند در صورت اختلاف، با حزب و فرقه ای باشید که با علی(ع) است.باید با احتیاط راه رفت و خوب تشخیص داد کدام اقرب به علی و مرام علی(ع) و راستگوتر است؛ ودر صورت شک، احتیاط و توقف نمود.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 11:3 :: توسط : تورج قیداری
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشورایی شویم و آدرس ashoora.10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1